Peto on irti

Peto on irti: Alkaa selvitä kukkojen katoaminen, sillä nyt oli kanalass oli mekkoinen sulkasato. Osa kanoista ja tipuista ei taida tulla tulla enää takaisin.

Kukot hävisivät aikaisemmin ja perjantaina näin yhden kanan liittymän kohdalla makaamassa maassa.

Sen oli todennäköisesti kanahaukka tappanut, koska vain osa kanasta otettu ravinnoksi. Tuolla liittymän kohdalla ei ole CD-levyjä tai joulukoristeita kiilumassa eli pelottamassa kanahaukkoja.

Peto

Suurempi suru odotti sunnuntaina kun menin kanalaan. Se oli täynnä höyheniä. Kanoja ei näkynyt missään aluksi. Vain kukko ja ymmärsin sen olevan järkyttynyt.

Lopulta löytyi kolme kanaa ja yksi tipu. Siellä se tipu etsi äitiään epätoivoisena.

Yritin itsekin etsiä useampaan otteeseen, mutta kanat ovat eteviä piilottelemaan.

Yksi lisää poikasia on jälkikäteen löytynyt ja yksi kana lisää.

Kadonneet

Poikasia vielä kadoksissa 8 ja kanoja 4.

Olisko kettu käynyt kanalassa? Todennäköisesti on, mutta ei silti 4 kanaa kokonaan häviä sen mukaan. Olisi jäänyt johonkin tapettuna.

Katsotaan vieläkö löytyy lisää pelastuneita kunhan toipuvat järkytyksestä.

Lisäaita ja loukku on nyt kaivettu esiin.

Harmittaa ihan kunnolla ja surullisena olen. En tällaista kohtaloa kanoille + tipuille olisi halunnut. Ollut niin turvallista tähän asti niillä olla pihalla.

Pitäisiköhän nukkua pihalla yö ja kuulostella….?

 

Satunnaisia poimintoja

Kongit

Kuten tuossa aikaisemmassa postauksessa vähän mainitsinkin, niin nyt on kolme (3) kongia tilattu. Päädyin ostamaan ne eBay USA:sta. Edut: halvempi hinta & nopeampi toimitus. Suomessa ilmoittivat

Lue lisää »

Karkuri

Eddiellä on ollut jonkin aikaa murrosikä ja se on hypännyt/kiivennyt takapihan aidan yli. Sitten se on huidellut yksikseen lähistöllä ja meikä sitä etsien. Ainahan se

Lue lisää »
Scroll to Top