Pentuaihetta

Ellan pentuetta

Varasin tänään lennot pennun noutamiseen. Lähtö lauantai aamuna 2.6 ja paluu sunnuntai iltana 3.6. Vähän haasteina meinasi olla buukkaamisessa: firman kännykkä ja Finnairilla on erillinen veloitus varauksiin. Netin kautta ei onnistu, koska pitää ilmoittaa pentu paluulennolle.

No, onneksi sain soittaa halvemmalla firman käyttämään matkatoimistoon.

Matkatoimisto kyseli kuljetuslaatikon kokoa. Niin viimeksikin enkä sitä osannut sanoa. Sitten soitin Finnairin puhelinpalveluun (joka taisi tuolloin n. 3 vuotta sitten olla ystävällisemmin hinnoiteltu) ja heille riitti kun kertoi että pentu mukana kuljetuslaatikolla. Ei tarvinut mittoja antaa. Kerroin tämän nyt matkatoimistolle ja hän lupasi selvittää asian. Liput pitää kirjoittaa huomenna ja sanoin, että antaa mennä vain.

Lentolaatikko saa olla 56 x 45 x 25, jotta sillä pääsee pennun kanssa sisälle lentokoneeseen.

Finnairilla on se hyvä etu, että pennun saa ottaa mukaan matkustamoon. Tai pienen koiran, mutta kun flatista puhun, niin silloin pentu.

Pennun tuonti >>

Nyt vielä jännitän huomiseen, että lennolla on varmasti tilaa pennulle.

Viikonloppuna tuli pihaa myllerrettyä oikein kunnolla että se on valmiina vastaanottamaan uudet tuhoajansa. Siirsin suihkulähde allasta hieman sekä pensaita + kaivoin ison leveän kuopan, johon kaadoin osan kompostista. Nurmikko ei oikein ole koskaan viihtynyt tuossa pihassa johtuen huonosta pohjustuksesta. Nyt laitan siihen pehmeämpää pohjaa, niin jospa pissit eivät nurmikkoa sitten ihan heti tuhoasi. Vielä on paljon tekemättä piha suhteen. Se on vielä kuin tornadon jäljiltä.

Etupihalle on saatu aitaa aikaiseksi ja loppuosuus pitäisi valmistua tällä viikolla. Sitten pitää enään vain maalata. Touhua riittä, mutta enää siis 27 päivää, niin täällä pentu jo tassuttelee.

Satunnaisia poimintoja

Lex-Saarela

Noutajapalstalla on keskustelu Tanja Saarelan kirjoituksesta. Siis voi hyvänen aika sentää, mitä sammakoita on Saarela taas sisuksistaan päästänyt. Edit: tuo ”sammakkolinkki” ei äsken ainakaan toiminut

Lue lisää »

Tohtorilla

Niki kävi tänään tohtorilla kun Metacam alkoi olemaan lopussa. Ei ollut Nikin kunnossa mitään valittamista ikään nähden. Sydäntä kuunneltiin pitkään ja hartaasti ja kuulosti hyvälle.

Lue lisää »

Hyvästit Ellalle

Nikin hyvästit Ellalle Ellan pahviuurna kuvien vieressä Ella on tänään haudattu vanhempieni pihalle. Pidin tuhkia hetken kädessäni ennen kuin laitoin ne takaisin pahviuurnaan, jossa Ella

Lue lisää »
Scroll to Top