Otsonointi

Joskus on tullut mietittyä miten erilaisia hajuja saisi pois parhaiten. Monia on kokeiltu, mm. eläinkaupasta saatavia suihkeita, tuoksukynttilöitä, etikaa, ruokasoodaa, ym ym. Hetkeksi voi auttaa, mutta tilanne palaa melko pian.

Tänä kesänä toteutin pitkäaikaisen suunnitelman otsonoinnista. Otin laitteen vuokralle 2pv + 1pv (ekalla kerralla laite oli itsestään sammunut jossain vaiheessa. Vihdin vilkkusähkön aiheuttamaa?). Sen ajan asustelin vanhempien asuntoautossa, joka on pihallani säilytyksessä. Näppärää 🙂

Hintaa tuli yhteensä noille kolmelle (3) päivälle 90 euroa. Kaksi ensimmäistä päivää oli pienempi laite ja sitten otin yhdeksi vuorokaudeksi järeämmän laitteen. Sen jälkeen olikin tuhdit otsonointihajut. Kunnon tuuletus ja pääsi palaamaan takaisin sisätiloihin. Otsonointia seuraavat yöt tosin ikkunat ja terassinovi varmuuden vuoksi auki vaikka ulkona olikin kylmä ja sisälämpö tämän vuoksi n. 16 asteessa.

Barf herkkuaTein myös päätöksen etten anna koirien enää syödä matoilla luita ja luupalojaan. Se veri vanhetessaan kun alkaa haista. Samoin eteinen, missä on koiranruuan jääkaappi, tuli kunnolla kuurattua ja löytyihän niitä verivanoja (kun on sulattanut koiranruokaa siellä) sekä pakastimen että yhden kaapin alta. Ei ihme jos joku ehkä saattoi tuntea epämääräistä hajua nenässään.

Summa summarum: tällä hetkellä olen sitä mieltä, että otsonointi kannatti. Kaikki hajut kävisivät hetkeksi eikä mitään pahoja hajuja ole herkkänenäisimmänkään mielestä. Talon tietyt ominaistuoksut, joita jokaisessa talossa on, tietty palaavat. Otsonointi on hyvä mm. silloin kun vaikka allerginen on muuttamassa asuntoon, jossa on ollut koiria.

Sain otsonoinnin jälkeen lainaksi ilmanputsarin ja välillä näyttää punaista (putsaa ilmaa), mutta pääsääntöisesti ilma on nyt hyvää. Varsinkin jos pitää ikkunaa auki. Talvella tuollainen voisikin olla hyvä hankinta kun tuuletus ei ole yhtä helppoa.

Satunnaisia poimintoja

Pössyttelyä

Minnien juoksu on saanut suuria tunteita aikaan. Siispä hankin DAPin rauhoittamaan tilannetta. Vaikuttaa sille, että noiden feromonin pössyttely tosiaankin auttaisi. Pojat ovat sen jälkeen olleet

Lue lisää »

Keikkaa pukkaa

miettii Eddie. Perjantaina klo 13 Eddiellä on edessä vastaanottokomitean rooli Helsinki-Vantaan lentokentällä. Maryn poika Tony tulee Suomeen 10 päiväksi ja tietysti Eddie menee vastaan henkilöä,

Lue lisää »

Se on niin väärin

Tänään oli flattinetin vieraskirjassa Bessyn kuoleman syy. Jälleen myrkytystapaus Lappeenrannassa!! ”Bessy” Artnemisflat Conchita kuoli äkillisesti, rajun sairauden johdosta joulun alla. Syyksi on nyt selvinnyt vakava

Lue lisää »
Scroll to Top