Otsonointi

Joskus on tullut mietittyä miten erilaisia hajuja saisi pois parhaiten. Monia on kokeiltu, mm. eläinkaupasta saatavia suihkeita, tuoksukynttilöitä, etikaa, ruokasoodaa, ym ym. Hetkeksi voi auttaa, mutta tilanne palaa melko pian.

Tänä kesänä toteutin pitkäaikaisen suunnitelman otsonoinnista. Otin laitteen vuokralle 2pv + 1pv (ekalla kerralla laite oli itsestään sammunut jossain vaiheessa. Vihdin vilkkusähkön aiheuttamaa?). Sen ajan asustelin vanhempien asuntoautossa, joka on pihallani säilytyksessä. Näppärää 🙂

Hintaa tuli yhteensä noille kolmelle (3) päivälle 90 euroa. Kaksi ensimmäistä päivää oli pienempi laite ja sitten otin yhdeksi vuorokaudeksi järeämmän laitteen. Sen jälkeen olikin tuhdit otsonointihajut. Kunnon tuuletus ja pääsi palaamaan takaisin sisätiloihin. Otsonointia seuraavat yöt tosin ikkunat ja terassinovi varmuuden vuoksi auki vaikka ulkona olikin kylmä ja sisälämpö tämän vuoksi n. 16 asteessa.

Barf herkkuaTein myös päätöksen etten anna koirien enää syödä matoilla luita ja luupalojaan. Se veri vanhetessaan kun alkaa haista. Samoin eteinen, missä on koiranruuan jääkaappi, tuli kunnolla kuurattua ja löytyihän niitä verivanoja (kun on sulattanut koiranruokaa siellä) sekä pakastimen että yhden kaapin alta. Ei ihme jos joku ehkä saattoi tuntea epämääräistä hajua nenässään.

Summa summarum: tällä hetkellä olen sitä mieltä, että otsonointi kannatti. Kaikki hajut kävisivät hetkeksi eikä mitään pahoja hajuja ole herkkänenäisimmänkään mielestä. Talon tietyt ominaistuoksut, joita jokaisessa talossa on, tietty palaavat. Otsonointi on hyvä mm. silloin kun vaikka allerginen on muuttamassa asuntoon, jossa on ollut koiria.

Sain otsonoinnin jälkeen lainaksi ilmanputsarin ja välillä näyttää punaista (putsaa ilmaa), mutta pääsääntöisesti ilma on nyt hyvää. Varsinkin jos pitää ikkunaa auki. Talvella tuollainen voisikin olla hyvä hankinta kun tuuletus ei ole yhtä helppoa.

Satunnaisia poimintoja

GPS

Digitodayssa oli tänään juttua lasten paikantamisesta. Tuli mieleen, että kun koirien paikantaminen (tai koira-GPS) on niin julmetun kallista, että josko tästä saisi siihen apuja. Sama

Lue lisää »

Lammin taipparit

Joku vahingossa linkitti sähkölämmitysjutusta tänne. Täällä ei ole aiheesta mitään, mutta suosittelen käymään täällä. Fortumhan nostaa näppärästi aina hintoja kun bonukset meinaavat pienentyä, vaikka kustannusten

Lue lisää »
Sileäkarvainen noutaja blogi susi
kirjallisuus

Alfa

Susitutkija David Mech kertoo artikkelissa susilaumojen käytöksestä. Tiedemaailma käyttää mielummin sopivampeja termejä kuten jalostusnaaras (breeding female) ja jalostusuros (breeding male). Voidaan  jopa käyttää äitisusi ja

Lue lisää »
Scroll to Top