Osu ja uppos

Etelä-Suomen Sanomissa oli juttua (lasten) kasvattamisesta.

Meikäläisellä ei lapsia ole, mutta tunnistan erään tapani tästä lauseesta:

Kun vanhemmilla on ollut itsellään kotona ankara kuri, he haluavat antaa omalle lapselleen vapautta. Tästä on olemassa suomalaista tutkimustietoa. Vanhemmat haluavat vain hyvää, ja heistä on sietämättömän tuntuista tuottaa lapselle pettymys.

Tuosta sitten vaan muuttaa sanan lapsi koiraksi.

Lapsuudessa kotona oli todella ankara kuri. En nyt mene siihen tarkemmin, mutta joskus olen miettinyt sitä miksi olen ns. nössö mitä koirien kuriin tulee. En puutu niiden vilkkauteen juurikaan. Lähinnä koska omaan vilkkauteeni puututtiin niin kovalla kädellä lapsena. Tämä on asia, jonka olen jo jonkin aikaa tiedostanut. En vain oikein ole saanut motivoitua itseäni muuttamaan asiaa. Flasbackit ovat olleet liian voimakkaita kun olen yrittänyt.

Tähän on toivottavasti tulossa muutos. Nyt on sellaiset merkit ilmassa, että elämääni on tulossa isoja muutoksia, mutta mitkään pysyvät muutokset eivät tapahdu hetkessä. Katsotaan sitten vuoden kuluttua tilannetta uudelleen.

Muutos lähtee aina omasta itsestämme 🙂

Satunnaisia poimintoja

Intestinal

Kävin ruokatauolla eläinlääkäriasemalla ja ostin 2kg säkin Intestinal ruokaa Ellalle. Hintaa tuolla 2kg:n säkillä oli 18 euroa. Seuraava koko 7.5kg olisi ollut yli 50 euroa

Lue lisää »

Koiranlogiikkaa?

Joskus kello 2 aikaan yöllä Eddie inisi ulos. Se oli ollut ennen nukkumaan menoani iltahädällä n. 12 aikaan, joten käskin sen vain olla hiljaa. Ininä

Lue lisää »

Viikko vierähtänyt

Nopeasti viikko vierähtää. Ei ole tullut blogattua tänne puolelle (tuohon englannin kieliseen kylläkin). Viikko sitten Alfie sai korvatippakuurin (Aurizon) ja Eddie silmätippakuurin (Fucithalmic) 1½ viikoksi.

Lue lisää »
Scroll to Top