Miljoona miljoona miljoona

taipparia.

Kohta ei enää hymyilytä. Eddie tekee ihan hyvää työtä, mutta jostain syystä taippareissa aina menee jokin mönkään. Niin kuin myös taas tänään. Jo kaksi vuotta olen kuullut katselijoiden kommentteja siitä kuinka hyvin sillä meni ja että ensi kerralla jo menee läpi. Sitä odotellessa….

Tässäpä tämän päivän pläjäys.

1. Sosiaalinen käyttäytyminen

Vilkas, ystävällinen. HYV

2. Uimahalu

Menee mielellään veteen. Ui hyvin. HYV.

3. Hakuinto

Hyvällä liikkeellä työskentelevä koira, joka löytää riistoja nopeaan tahtiin. HYV.

4. Noutohalu

Ottaa maastosta riistat ylös nopeasti. HYV.

5. Nouto-ote

Hyvät otteet riistoista. Kanin palautuksen yhteydessä jä kuitenkin repimään kania ja rikkoo kanin. HYL.

6. Palauttaminen

Suoraviivaiset, nopeat palautukset. Kanin palautuksessa jää kesken palautuksen repimään kania. HYL.

7. Reagointi laukaukseen

Rauhallinen, tarkkaavainen. HYV.

8. Iteleuottamus ja aloitekyky

Hyvä kaikissa tehtävissä. HYV.

9. Yhteistyö

Hyvä yhteistyö koiran ja ohjaajan välillä. HYV.

10. Yleisvaikutelma

Erittäin työskentelyhaluinen koira, jonka koe kuitenkin keskeytyi jälkitehtävän yhteydessä kanin rikkomiseen. HYL.

Taidan viedä ensi kerralla Alfien taippareihin. Se ei kovinkaan hyvin noutohommia osaa, joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä ja tällä tuurilla, läpäisisi ekalla yrittämällä. Eddien kanssa meitä vainoaa huono tuuri ja Alfien kanssa vain ei voi käydä huonommin vaikkei se yhtä hyvä olekaan.

Ensi treenikanille laitan perkele liukuvoidetta perseeseen, ettei Eddie pääse puremaan.

Satunnaisia poimintoja

sileäkarvainen noutaja
juoksu

Vuosi vaihtui vähän rankemmin

[:fi]Vuosi vaihtui. Eikä niin miellyttävissä merkeissä. 5.1. tuli jäähyväisten aika ihanalle Aino-vuohelle. Ei ehtinyt edes 2 vuoden ikään. Aino alkoi marraskuun lopulla horjumaan ja vaappumaan eikä

Lue lisää »

Huomioliivi

Meinasin eräässä halpiskaupassa ostaa pojille huomioliivit. Hinta oli 10 euroa per kpl. Samassa kaupassa ihmisille tarkoitettuja huomioliivejä myytiin eurolla. Katetta riittää koiratarvikkeissa. Pitänee tehdä itse.

Lue lisää »

Kyläilyä

Alfin kasvattaja Norjasta kävi eilen (perjantaina) kylässä. On Suomessa nyt astuttamassa narttuaan. Olivat kentältä tänne ajaessaan naureskelleet sitä, että narttu varmaan katsoo Eddietä ja Alfia

Lue lisää »
Scroll to Top