Hailuodossa

Josko tässä vihdoin alkaisi toipua sen verran reissusta, että saisi tänne jotain kerrottua….?

Elikkä Kalajoen kautta Hailuotoon. Koirat olivat yli 4vrk autossa. Toki kävivät useita kertoja päivässä sekä lenkillä että vessassa. Virtaa se niihin kuitenkin latasi vähän liikaakin.

Eddie osallistui Hailuodossa ALO-luokkaan sunnuntaina (näyttely oli lauantaina). Kävin ennen starttia vapaalla ½h lenkillä, jotta pahimmat virrat lähtisivät ilman, että se kuitenkaan loppuisi kesken. Tai se siis oli tarkoitus. Toisin kävi. Virtaa oli kuin pienessä kylässä.

Aluksi oli ykkösmarkkeeraus maalla. Eddie veti ohi kuin ohjus ja teki takua kunnes löysi.

Kaksoinmarkkerauksessa veteen se oli jo ekasta paukusta lähdössä ja sitten kun molemmat linnut olivat keskellä ”järveä” lähti Eddie etenemään, etenemään ja etenemään. Kunnes ”järvi” loppui ja tuli kuiva maa. Siellä sitten alkoi tekemään hakua. Kun yritin kutsua sitä takaisin, niin ei se mitään kuunnellut. Meno päällä. Molemmat linnut tulivat kyllä takaisin, mutta ennen kuin toinen tuli, niin tuomari oli jo pyytänyt kytkemään koiran.

Koskaan ennen ei ole Eddie moiselle etäisyydelle treeneissä mennyt, saatikka että mitään olisin noin pitkälle laittanutkaan. Virtaa vain oli liikaa ja korvatulpat päässä. Kuulemma normaalia uroskoiralla vastaavassa tilantessa sanoi Tony.

Kuvia viikonlopulta:

Hailuodossa 1 Hailuodossa
Flatcoated Retriever Championships 2011, Flattimestaruus 2011

Hailuoto on todella kaunis saari. Koirat pääsivät perjantaina baywatch juoksua harrastamaan rannalla.

Hailuodon rannoilla

Koirat rannallaRannalla
.

Nyt ovat koirat jo rauhoittuneet. Kotiin sunnuntai-iltana tulessa oli kyllä aikamoinen riehu vielä päällä mistä en niitä voi mitenkään moittia. Maanantaina olivat sitten lenkillä melko rauhallisia, mutta tiistaina oli jo normaali viresytaso ihan pienehköllä yliaktiivisuudella. Tai sitten se vain tuntui siltä kun meikäläisellä on unihiekkaa ollut vielä silmissä.

Satunnaisia poimintoja

Eddie puoli vuotta

Eddie on tänään puolivuotias nuori mies! Paljon se on kasvanut viime kesäkuusta. Vähän hiljaiseloa täällä blogin puolella ollut viime aikoina. Flunssa on ollut harvinaisen sitkeää

Lue lisää »

Herätys!

Niki vuonna 2000 Mitä tuossa puhuinkaa rauhallisesta ajasta ennen kuin pentu tulee? Ei kai olisi pitänyt…. Tänään Niki nimittäin herätti aamulla! Aluksi kuulin sen tepastelevan

Lue lisää »

GPS Tracking

[:fi]GPS vimpaimet koiralle olisi mielenkiintoisia. Esim. varakännykkä  ja se koiralle pantaan. Sitten vaan Sports-Tracker tai vastaava päälle, niin näkisi millaista lenkkiä koira vetää verrattuna omaan lenkkiin. Bongasin

Lue lisää »
Scroll to Top