Testiajon launch siirtyy

[:fi]Tänään piti suorittaa testi uljaalla potkukelkalla: kuinka kulkee kelkka hangessa (metsässä). Se & koirat Opelin kyytiin ja menoksi siis.

No hupsista...

Tietyistä syistä en uskalla ihan tuohon lähimetsään, joten menin kauemmas. Metsätietä oli aurattu pari päivää aikaisemmin ja ajattelin entisen navetan kohdalle jättää auton parkkiin ja ottaa kelkan kyydistä testiajolle. Höttöä vähän oli, muuta Combo kulki. Navetan kohta vaan oli tosi luminen, joten jatkoin matkaa enkä oikeen päässytkään kääntymään ympäri missään. Sitten sitä mentiin auratulla hötöllä vaan eteenpäin. Pääsin vihdoin kääntymäänkin, mutta siinä oli heti höttöinen ylämäki, joten jumiin jäätiin.

Sain naapurin apuihin ja extreme reissusta selvittiin ehjin nahoin. Naapuri ”vähän” ihmetteli miksi olen ylipäätään tuonne mennyt kun ei sinne olisi autolla asiaa. Ei ole tainut naapuri ajella Helsingissä viime päivinä. Vähän samanlainen kokemus tuo metsätie oli.

The kelkka oli siis kyydissä koko matkan eikä päässyt testiajolle. Kyynärsauvoilla oli käyttöä kun yritin autoa kaivaa esiin. Naapurilla oli sitten lapio mukana + extra mies.

Arvaa harmittiko kun jäi lappari auton viereen kotona? Nyt se todellakin on autossa!

Hyvänä asiana, että koirat pääsivät juoksemaan kun päästin ne metsätiellä vapaaksi ja siinä kyynärsauvoilla autoa kaivaessanikin koirat juoksentelivat into piukeena metsässä. Eddie käväsi pidemmälläkin kun sitä jo yhdessä vaiheessa kaipailin.

Mitä tuli opittua:

  • Vain potkukelkalla höttöön! Siinä on lisävarusteena suksivarustus rautojen alla.
  • Lumilapio autossa aina
  • Ei tuonne metsätielle autolla

 

Uusi yritys testata huikeaa potkukelkkaa joku toinen päivä ja toivottavasti paremmalla onnella. Miksi potkukelkka? No kun polvi vielä vähän sökönä.[:en]Tänään piti suorittaa testiajo uudella maasturilla. Maasturi & koirat Opelin kyytiin ja menoksi siis.

No hupsista...

Tietyistä syistä en uskalla ihan tuohon lähimetsään, joten menin kauemmas. Metsätietä olikin aurattu ja ajattelin entisen navetan kohdalle jättää auton parkkiin ja ottaa maasturin kyydistä testiajolle. Navetan kohta vaan oli tosi luminen, joten jatkoin matkaa enkä oikeen päässytkään kääntymään ympäri missään. Sitten sitä mentiin auratulla hötöllä vaan eteenpäin. Pääsin vihdoin kääntymäänkin, mutta siinä oli heti höttöinen ylämäki, joten jumiin jäätiin.

Sain naapurin apuihin ja extreme reissusta selvittiin ehjin nahoin. Naapuri ”vähän” ihmetteli miksi olen ylipäätään tuolla kun ei sinne olisi autolla asiaa. Ei ole tainut naapuri ajella Helsingissä viime päivinä. Vähän samanlainen kokemus tuo metsätie oli.

The maasturi oli siis kyydissä koko matkan eikä päässyt testiajolle. Kyynärsauvoilla oli käyttöä kun yritin autoa kaivaa esiin. Naapurilla oli sitten lapio mukana + extra mies.

Arvaa harmittiko kun jäi lappari auton viereen kotona? Nyt se todellakin on autossa!

Hyvänä asiana, että koirat pääsivät juoksemaan kun päästin ne metsätiellä vapaaksi ja siinä kyynärsauvoilla autoa kaivaessanikin koirat juoksentelivat into piukeena metsässä. Eddie käväsi pidemmälläkin kun sitä jo yhdessä vaiheessa kaipailin.

Mitä tuli opittua:

  • Vain maasturilla höttöön! Siinä on lisävarusteena suksivarustus rautojen alla.
  • Lumilapio autossa aina
  • Ei tuonne metsätielle autolla

Joo, ei ollut eka kerta kun tätä poppoota tultiin metsästä pelastamaan. Tuossa pari kk sitten auto hyytyi metsään ja kaverini tuli hinaamaan pois. No, maasturi ei hyydy. Sen ajajasta tosin en mene takuuseen.

Uusi yritys joku toinen päivä ja toivottavasti paremmalla onnella.[:]

Satunnaisia poimintoja

haukunestolaite
tarvikkeet

Haukunesto

[:fi]Vuonna 2006 hankin silloiseen rivitaloasuntooni haukunestopannan. Silloin ei ollut vielä laajaa valikoimaa ja haukunestoja oli vaikea saada. Ella sitä käytti kun olin pois kotoa. Asensin

Lue lisää »

Näyttely- vai käyttölinjainen

Kävin tänään ostamassa pojille lisää ruokaa. Samalla mietin josko ostaisi vähän vahvempaa kun nykyisen kanssa olen joutunut nostamaan ruokamääriä. Myyjä tuli siihen paikalle kun vertailin

Lue lisää »

Pentu-uutisia

Sain juuri Norjasta viestiä, että Margo keinosiemennetään myöhemmin tällä viikolla. Syntyvät siis toukokuun lopulla ja luovutus heinäkuun lopulla. Englannin pentu taasen syntyy ihan näinä hetkinä,

Lue lisää »
Scroll to Top