Poronpolulla

Tai ainakin yritettiin.

Lopella järjestettiin 42. Poronpolku tapahtuma ja lähdin poikien kanssa paikalle. Jo autossa parkkeerausrituaalien aikana pojat olivat vähän liian into piukkana autossa, varsinkin Alfie, joka ulisi.
Poronpolku

Sitten autosta päästyä koirat vetivät vähän minne sattuu kun porukkaa oli kuin pipoa. Pääsimme vähemmän tyylikkäästi lähtöpaikalle ja totesin, että tämä ei ole meidän juttu. Pojilla on liikaa virtaa tuohon ihmismassaan nähden. Porukkaa meni molempiin suuntiin ihan ruuhkaan asti (parhaimpina vuosina 2.500 henkeä). Siinä sitten menimme hetken hihnat ihan kireällä, mutta vain lähtöpaikasta takaisin autolle. Ei mikään nautinto. Parempi mennä tuo Poronpolku ihan omillaan ilman tuollaista ihmismassaa.

Yhtenä hyvänä puolena huomasin, että pojille pitää ehdottomasti ottaa ”sulkeiset”. Sitä on parempi harjoitella yksitellen. Mietin, josko jossain vaiheessa veisin ne (yksitellen) stadiin ja menisimme raitiovaunulla ym. Samalla tottuisivat ihmismassoihin olematta vetämättä ja katsomassa jokaista vastaatulevaa nassua potentiaalisena nuolemiskohteena.

Satunnaisia poimintoja

Pahin

Mitä on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua? Kuulemma oman lapsen menettäminen. Osanotot ystävälleni Jarmolle hänen menettäessän onnettomuuden seurauksena oman poikansa tänä viikonloppuna. Lohduttaminen ei tarvitse

Lue lisää »

Roskisdyykkari

Katsoin juuri webcamin kautta mitä tytöille kuuluu. Ella on dyykannut roskiksen ja roskia on ympäri kämppää. Jotain on hyvä myös vähän maistella…. Eilen illalla tehtiin

Lue lisää »

Vesinoutoa

Oltiin järvellä koirien kanssa ja kun lämmintä pukkasi, niin eipä vesileikkejä kummempaa harrastettu. Heitin tytöille dummuja ja Ella palautti hyvin. Nikin dummusta kuului vain rutina.

Lue lisää »
Scroll to Top