Totuttelua

Pojat totuttelevat elämään vuohien läheisyydessä.

Onneksi alkaa olemaan voiton puolella (kai). Pari ensimmäistä päivää meni ihan ylikierroksilla ja pojat (Alfie enimmäkseen) halusivat koko ajan mennä katsomaan vuohia. Kerran onnistuivat saamaan ovenkin auki kun olin vuohien kanssa ulkona ja jahtasivat niitä jonkin aikaa. ”Selkäsaunahan” siitä seurasi.

Onneksi vain juoksevat perässä (vaikka vuohi jo siitä tietty ahdistuu), mutta kun Ottokin pääsi jahtaamaan, niin sillä on aika kovat otteet.

Harjottelin poikien kanssa menemällä tarhaan (jossa vuohet suurimmaksi osaksi ovat) yksitellen ja pyysin seuraamaan nätisti hihnassa. Siinä meni hyvin. Ovat jo istuneetkin paikallaan kun vuohet ovat pihalla vapaana, mutta hirmusti en menisi siihen peffan maassa pysymiseen kumminkaan luottamaan vaikka nyt on toiminutkin.

Pojat (ja kissat) juovat vuohenmaitoa nyt päivittäin. Toivottavasti se turkki alkaisi kohta kiiltämään.

Pikku kilit

Pikku kilit

Satunnaisia poimintoja

Flatit metsässä - Seresto panta kaulassa
tarvikkeet

Toimimaton Seresto panta

Olen vuosia tilannut Seresto pannat samasta paikasta ja ne ovat toimineet. Tänä vuonna Mickien Seresto panta ei ole toiminut kuten piti ja punkkeja saa olla

Lue lisää »

Metsälenkki

Pojilla oli taas sen verran virtaa, että tein poikkeuksen. Lähdin pyörällä lenkille. Tarkoitus olisi ensin lonkkakuvata pojat, mutta ei jaksanut sitä hössötystä. Vähän matkaa asvalttitietä

Lue lisää »

Bäääää

Perheemme lisääntyy. Maksoin tänään kahdesta vuohesta (kilejä) ja haen ne tänne viimeistään torstaina. Sitten vielä yksi lypsävä valkoinen kuttu (vuohi) on toivottavasti tulossa joukkoomme. Kilien

Lue lisää »
Scroll to Top