Taipparit

Taipparit 1 TaipparitEllalla oli tänään taipparit ja meni kuten olin odottanutkin: NOU0.

Starttasimme ensimmäisinä ja vesiosuus meni todella hyvin. Sitten tuli hakuruutu, mutta Ella ei oikein malttanut pysyä siellä vaan vesi kiinnosti liikaa. Lopulta keskeytin kokeen. Ruudusta tuli kyllä yksi varis, mutta kun vesi veti niin selvästi luokseen, ettei hakuruudussa olisi millään malttanut olla. Kahdella seuraavallakin koiralla oli samoja ongelmia: vesi kutsui liian voimakkaasti tänään.
Ilma oli taas tälle kesälle tyypillisesti niin kuuma, etten jäänyt katsomaan kovin pitkään kuinka muilla meni. Ella odotteli autossa (takaluukku kylläkin oli auki) ja en halunnut pitää sitä liian pitään odottamassa.

Päivän taipparitulokset täällä.

Taipparin pöytäkirja:

1. Sosiaalinen käyttäytyminen
Suhtautuu ystävällisensti muihin koiriin ja ihmisiin (hyv.)

2. Uimahalu
Ui mielellään ja suoriutuu tehtävästä helposti (hyv.)

3. Hakuinto
Haku ei käynnisty lainkaan. Koira haluaa ainostaan järveen (hyl.)

4. Noutohalu
Noutaa lokit. Variksen kanssa vaikeuksia (hyv.)

5. Nouto-ote
Hyvät otteet lokeista (hyv.).

6. Palauttaminen
Palauttaa lokit ohjaajalle (hyv.).

7. Reagointi laukaukseen
Tarkkaavainen (hyv.)

8. Itseluottamus ja aloitekyky
Riittävä (hyv.)

9. Yhteistyö
Riittävä (hyv.)

10. Yleisvaikutelma
Erittäin uimahaluinen koira, joka tänään ei halua muuta kuin olla vedessä (hyl.).

Eli pääsemme kolmansille taippareille 😉
Ei hirmusti harmita, ettei päästy läpi. Jos taipparit olisi läpäisty, niin se olisi ollut positiivinen yllätys. Elämässä vain on tärkeämpiäkin asioita, jotka ovat viime päivinä kongretisoituneet. Pääasia, että koira voi hyvin ja on onnellinen. Se, että tuleeko taippareissa käytyä useampia kertoja jotenkin vain tuntuu turhalta murheelta. Riittää kun kummallakin (sekä koiralla että ohjaajalla) on siellä hauskaa. Ja täytyy sanoa, että tuolla taippareissa oli mukavaa. Turha stressaaminen on jäänyt.

Kuvassa Ella tuoksuttelee puppea kotipihalla.

Satunnaisia poimintoja

Niki lenkkeilee

Olin keskiviikkona ystäväni Aulin ja koirista vain Ellan kanssa Mylliksellä. En uskaltanut ottaa Nikiä. Vähänkös sitä näytti harmittavan kun lähdettiin. Lenkillä Ella ei oikein ottanut

Lue lisää »
kissa

Kiia the cat

[:fi]Kiia kissa liittyi joukkoon marraskuussa. Tulee Leevin kanssa hyvin toimeen. Joko olisi aika taas pitää kissanristiäiset?[:en]Kiia the kitten joined the forces in November. She gets

Lue lisää »

Lumikenkäilyä

Koirat ovat nyt kohta 3 viikkoa päässeet umpihankeen lenkkeilemään. Tai ehkei nyt ihan; polkuja olen tehnyt tuohon metsään. Toivottavasti pääsee lumienkin jälkeen jatkamaan kun en

Lue lisää »
Scroll to Top