Poop avautuminen

Kävimme eilen(kin) rannalla tuossa vieressä pyöräillen. Kunto on kasvanut viime kerrasta sen verran, että sekä meno- että tulomatka sujui 🙂 Jopa pitkän ylämäen jaksoin vetää molempia koiria.

Rannalla laiturin luona olin ihan törkeästi sontaa. Joku oli ilmeisesti suuren koiralaumansa kanssa käynyt siellä vaivautumatta korjaamaan jätöksiä ja ihan oikeasti niitä oli paljon! Hyvä kun laiturille pääsi ilman astumatta *kaan.


Alan pikkuhiljaa ymmärtää ihmisiä, jotka valittavat koirista. Omiani olen pyrkinyt pitämään niin, ettei sanomista pahemmin tule (lukuunottamatta sitä, että pidän niitä metsässä vapaana ja täällä pk-seudulla siitä usein tulee sanomista kun ihmisillä ilmeisesti on herkät silmät, vaikka vain ainoastaan näkevät ne vapaana ilman muuta häiriötekijää). Jos tötterö tulee väärään paikkaan, niin potkin sen ainakin piiloon. Tosin metsässä on se hyvä puoli, että voi jättää. Taloyhtiön pihalta korjaan aina. Muutoinkin tienvarsilta olen silloin tällöin potkinut toisten sontaa ojiin kun tiedän herkkänahkaisten saavan sen näkemisestä reaktioita. Ihmettelen vain, että onko joillain todellakin niin vaikeaa korjata oman koiransa sonnat pois tai edes piilottaa potkimalla syrjään sopimattomasta paikasta?

Ihan oikeasti  se kohta ennen laituria oli todella törkeän näköinen. Kuinka joku kehtasi jättää sen sellaisen näköiseksi? Koirankakkaroskis oli siinä rannan vieressä. Sinne sitten vein painavan muovikassillisen koiransontaa. Olisi kyllä ollut ko. koirien omistajan oma homma. Yksi toinenkin nainen rannalla ihmetteli tuota määrää.

On meidän kaikkien etu korjata sonnat pois sopimattomasta paikasta. Koiranvihaajia on jo ihan tarpeeksi eikä heille tarvitse antaa turhaan syytä meuhkata.

Satunnaisia poimintoja

Reflecting vests for the dogs

[:fi]Pojat saivat tänään Clas Ohlsonin heijastinliivit. Olin ottanut ennen shoppailua mitat pojista: kaulan- ja rinnanympärys sekä rungon pituus. Ko. liivit olivat sitten mitotukseltaan ilmoitettu yhdistelmä

Lue lisää »

Hälytin

Pitkään olen etsinyt hälytintä, joka pitäisi koirat pois tiskipöydältä ja viime maanantaina sellaisen löysin Honkkarista. Laitteessa on kaksi voimakkuutta (low, high), jotka omaan korvaani kuulustavat

Lue lisää »

Savotta

Pojat ovat juuri kotiutuneet flattitreffeiltä Lintukodosta, Haminan lähettyviltä. Matkaan lähettiin perjantai iltana. Olipahan pikku pojille rankka savotta. Nyt pitää vähän huilia ja sen jälkeen voi

Lue lisää »
Scroll to Top