Helmikuu

Se on sitten jo helmikuu.

Koirien kanssa on potkukelkkailtu, mutta nyt alkaa olla lunta liikaa potkukelkalle kun auraukset jääneet vähemmälle ja maastoauton renkaan jälkiä seuraten ei sekään ihan helppoa. Taitaa tulla ostoslistalle lumikengät & uppoamattomat sauvat.

Lenkillä Metsässä

Eilen, perjantaina, Alfie kävi taas näyttämässä silmiä. Toisen silmätippakuurin jälkeen silmät olivat ok viikon verran, mutta alkoivat taas punoittaa.

Alfie sai silmiin laput, joista osa oli silmän alaluomen alla ja niitä pidettiin siinä minuutti. Tulos oli ihan hyvä; Alfiella ei ole kuivat silmät (mille olisi ollut loppuelämän silmätippakuuri). Sitten tarkistettiin ettei ole rikkoutumia (tipoilla) + katsottiin erikseen vielä vilkkuluomen alle ja sekin oli vain tulehtunut, mutta ei mitään muuta.

Samalla sitten korvatkin tutkittiin ja siellä oli tulehdus. Alfie olikin saanutjo Canofiteä su/ma alkaen. Nyt sitten jatketaan. Silmätippoiksi tuli kortisoonopohjainen Oftan Dexa-Chlora päivisin ja yöksi vastaava voide.  Alfie sai myös kortisonikuurin: Medro vet 4mg. Eiköhän tuolla tokene. On sen verran troppeja, mutta onneksi otettiin silmistä & korvista näytteet, jotta ei ole mitään tulehdusta pahempaa. Kävimme taas kunnanlääkärille, johan olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Lasku oli 74 euroa + apteekista lääkkeet päälle.

Hyvä kirjoittaa nämä kaikki tänne, niin voi tarvittaessa tarkistaa paikasta riippumatta ne kännykällä myöhemmin (on jo ollut käyttöä  aikasemminkin vastaavasta).

Meikäläisen vuoro mennä tohtorille sitten ensi keskiviikkona näyttämään polvea taas vaihteeksi. Nyt kun olen potkukelkkaillut koirien kanssa, niin onhan tuo vähän parantunut. Hyvä koirat!

Perjantai-illalla oli myös LCF Life Coach päättäjäiset.  Vuoden urakka takana. Ihana vuosi koulussa takana ja kyyneleitä tuli vuodatettua 17 kurssikaverin kanssa. 7.3 meistä tulee Yle2:lla ohjelma ulos.

Valmistujais dinner Todistuksen noutopolku

Satunnaisia poimintoja

Lemmikin omistaminen

voi ajoittain olla vaarallista. Viime viikolla Elmo-kissa vähän hyppäsi ja osui kynsineen suoraan silmäkulmaani. Verta tuli ja nyt siinä on kaunis verinen rupi. Viime yönä

Lue lisää »

Lisää hyvää

Alfie kävi juuri ulkona ”vessassa” ja tulosti sukan! Vähän kävin sitä auttamassa kun ”synnytys” tuntui kestävän. Otin vanhan öypuvun jämän ja sillä vedin sukan ulos.

Lue lisää »
Scroll to Top